vrijdag 16 juli 2010

het echte "hoe-het-allemaal-begon...-verhaal"


Ja eindelijk, een tweetal weken geleden kreeg ik van Nele dit stokje... Vandaag ben ik een dagje thuis, dus ik moet er van profiteren om een post te schrijven... Niet dat het zo gemakkelijk gaat, want hier onder mijn benen doet een kleine pruts alle moeite van de wereld om op mijn pc te kunnen meetokkelen... Dus als je rare typsels vindt in mijn post, het ligt niet aan mij, maar aan de bengel...

ja en nu het verhaal...

Ik ben grootgebracht tussen de stoffen en de kleren... Mijn grootouders en ouders staan op de markt. Mijn grootouders hadden vroeger een stoffenkraam, maar toen dat minder begon te lopen, schakelden ze over op een klerenkraam. Veel dingen lieten ze maken in een ateliers, zo bleven de rollen stof langs mijn neus weg passeren.
Toen ik heel klein was "hielp" ik mijnen bompa dikwijls met stoffen knippen... Maar verder heb ik er nooit iets echt mee gedaan. Hoewel ik altijd graag in het stoffenmagazijn heb vertoefd, dat gaf en geeft nog steeds een heel vertrouwd gevoel...
Vorig jaar is Mauritz geboren. Doordat hij zijn eerste drie maanden in het ziekenhuis heeft doorgebracht zocht ik iets om me mee bezig te houden...Ik knutselde wat, maar was er niet echt bij met mijn gedachten. Toen Mauritz eindelijk naar huis mocht was er even geen tijd meer om iets extra te doen... Maar na een maandje voelde ik de drang om terug iets creatief te doen...
Ik probeerde thuis iets kleine te naaien en ik was verkocht! De dag nadien reed ik naar de Makro en kocht een basic naaimachientje en zo zijn we begonnen... en de blog was er al, maar gewoon om een paar dingen van me af te schrijven, maar dit was de eerste post over mijn naaimachientje...

En voor diegene die zich afvragen van waar dat de naam Little Miss Pineapple komt...
Mijn echte naam is Anaïs en al van op de kleuterschool word ik Ananas genoemd, eerst vond ik dit helemaal niet leuk, maar tegen dat ik in het middelbaar zat, heb ik mij daar maar bij neergelegd. Toen ik in Gent zat vond ik mijn bijnaam zelfs leuk...
Net voor mijn bevalling werkte ik even bij Base (Opvoeders mogen niet werken als ze zwanger zijn) en mijn collega noemde me steeds Miss Pineapple, omdat hij Ananas maar een beetje te gewoon vond voor mij... :)

Ondertussen ligt de kleine pruts hier op de grond te slapen en heb ik mijn hoe het begon verhaal kunnen schrijven...


Graag geef ik dit stokje door aan Pippelotje en aan "Emma en Mona"

Hoe werkt dit stokje?
1. Schrijf een blogje over de start en loopbaan van jouw passie.
Je kunt het hebben over:
je eerste creatie - jouw (stik)machine(s) - enkele mijlpalen - jouw 'meesters' - je topstuk - je werkplekje - weetjes - tips - ...

2. Knip en plak dit stukje tekst met de afbeelding in jouw blogje.

3. Geef het stokje door aan drie of meer gepassioneerde mensen (laat een berichtje achter op hun blog).

4. Laat je bij het eerste berichtje over hoe het begon (http://naaiclub.blogspot.com/2010/07/hoe-het-begon.html) een wederwoordje achter met een link naar jouw verhaal?

1 opmerking:

  1. Anaïs, bedankt voor je verhaal, hé.
    Intussen las ik ook de eerste posts op je blog, amai, het raakt me echt. Ik ben zo blij voor jullie dat het nu goed gaat! En dat je er een hobby bij hebt, is toch echt wel super!

    BeantwoordenVerwijderen