woensdag 4 november 2009

Naaimachine



Na lange tijd enkel bezig zijn met de baby komt er terug wat tijd over om eens met iets creatief bezig te zijn. Gisteren heb ik een naaimachine gekocht, niet dat ik kan naaien, maar het is toch de bedoeling dat ik het leer.
Gelukkig hebben mijn grootouders heel veel stoffen, zo kan ik het zonder teveel geld te verdoen wel eens verprutsen. Mijn eerste projectje, was een overtrek maken voor een kussen dat in Mauritz zijn bedje ligt, was wonderwel gelukt. Het was dan ook wel niet zo moeilijk.

Het tweede project was een oplossing vinden voor de rommel die hem afspeelt
in de luiertas. Luiers hier, een slab daar, moeilijk om in het heetst van de strijd daar iets uit te halen. Dus was ik begonnen met het maken van een opbergzakje voor de luiers en de doekjes. Eerste poging mislukte, vergeten een extra boordje te knippen voor de naden. Dus dit werd een zakje voor alle zalfjes en dergelijke in op de bergen. Bij de tweede poging lukte het al net iets beter, alleen heb ik hier en daar geprutst met recht naaien... Mja ik moet het toch leren e. Ook de afwerking is niet zo mooi, maar al bij al ben ik wel blij met mijn eerste probeersels.

2 opmerkingen:

  1. Lieve Anais,
    Ik vond je blog. Leuk om mee te lezen, zoveel is zeker....
    Je staat vanaf nu bij de favorieten ingedeeld.
    Kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was leuk jou en Mauritz gisteren terug te zien !

    BeantwoordenVerwijderen